Resultat Eskilstuna Brukshundsklubbs Inoff 090913

Jag, Klara och Jenny anländer på Eskilstuna Brukshundsklubb kl 07. Billy slänger sig ur bilen och springer ett ärevar mellan de tre ringarna och sen kommer han tillbaka överlyklig. Jävla hund tänker jag, denna dag kommer inte sluta bra, tur att vi var först där. Bär ner buren och reser den. Går upp till parkeringen igen och tackar Klara för skjutsen och så går jag och Jenny med hundarna och möter Linnea, Matilda och Linneas pappa och tar en promenad i skogen. Ner med hundarna i burarna. Och så börjar nervositeten komma. Vacinationskontroll kl 08. Kl 9 är Jenny och Misty först in i Inoff-ringen, ut kommer de med 1a HP och BIR! Sen är det flera timmars väntan, pappa, Klara, Erika och Ikaros kom för att titta. Kl 12 är det Linnea och Drakes tur. Ut kommer de med en slät 1a. Kl 13.30 är det våran tur och jag är nervös så jag håller på att spricka! In i ringen, Billy travar på bra men är livrädd för ställningen med fladdrande rosetter så han vill inte ställa sig men domaren var tydligen nöjd endå för ut kom vi med 1a HP och BIR och denna kritiklapp:

Namn:
Spotborne Just And Fair
Ras: Dalmatiner
Klass: Valp 6-9       Hanhund: X    Tik:
 
Domarutlåtande:
Utmärkt typ. Tilltalande helhet. Välskuret huvud, kunde
ha något kraftigare nosparti. Vacker hals. Utmärkt skuldra.
Mycket fint förbröst och bröstdjup för åldern. Något lösa
armbågar. Stark överlinje. Fint vinklad fram fram och bak.
Rör sig mycket väl från sidan, möjligtvis något trött framifrån.
Utmärkta prickar på kroppen, skullle önska några fler prickar
på svansen.
 
Pris: 1a HP BIR

Datum: 090913 Domare: Malin Persson
Grupp: 6 Nummer: 344

Vid kl 15 är det dags för att kliva in i Best In Show ringen! SPÖREGN från ingenstans! Inte lika nervös denna gång faktiskt, var helt säker på att vi bara skulle in och vända men vi blev kvar. Domaren tackade av första gänget och då vart jag helt ställt och fattade inte hur hon kunde glömma mig? Sen tackade hon av en efter en och jag dog lite när hon till slut gav mig BIS 4an :D Lycklig matte, sur blöt hund :D Haha! Sen var det Jenny och Mistys tur, men de blev avtackade. Hem och dog. Lycka men fan så trött!



BILDER






Drake


Jenny och Misty


Erika och Ikaros

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0